Wizja dyrektora zarządzającego zooplus
W zooplus wierzymy, że miłość do naszych zwierząt domowych powinna być celebrowana każdego dnia. To właśnie z tego powodu 1 200 współpracowników z pasją dba o jak najlepsze zaopatrzenie Waszych pupili oraz o ochronę planety, na której żyją nasi czworonożni przyjaciele. Wspieramy również te osoby, które z miłością troszczą się o zwierzęta. Świadomość o społecznej i ekologicznej odpowiedzialności stanowi istotę naszej misji. Od pozyskiwania produktów przyjaznych dla środowiska i wprowadzania bardziej energooszczędnych procesów po wspieranie lokalnych społeczności, w których działamy. Wierzymy, że jedyną drogą naprzód jest holistyczna troska o zwierzęta, ludzi i naszą planetę.
Poprzez kalkulację śladu węglowego, jaki zooplus odcisnął w 2023 chcemy przedstawić przegląd naszych działań w obszarach dobrostanu zwierząt, ochrony środowiska, różnorodności i wyrównywania szans. Chcemy pokazać, na jakie obszary wpłynęliśmy w korzystny sposób i napędzaliśmy zmiany na rzecz lepszej przyszłości, a w jakich – mając przed oczyma powyższy cel - pracowaliśmy nad zminimalizowaniem pozostawianego przez nas śladu węglowego.
Jako dumny członek Pet Sustainability Coalition od 2022 roku, zooplus jest zaangażowany we wdrażanie zrównoważonych praktyk biznesowych, które minimalizują nasz negatywny wpływ na środowisko i społeczności, w których działamy. Wierzymy, że zrównoważony rozwój jest ważną częścią udanej strategii biznesowej i z dumą pokazujemy, w jaki sposób podejmujemy kroki w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości dla naszych klientów i zwierząt, które kochają.
Geoffroy Lefebrve, CEO
Dumny członek Pet Sustainability Coalition
W zooplus chcemy świętować miłość do zwierząt każdego dnia. Podczas gdy Ty opiekujesz się swoimi pupilami, my jesteśmy do Twojej dyspozycji i zatroszczymy się o wszystkie potrzeby Twojego zwierzaka:
Kochasz swojego zwierzaka? Pozwól nam zajęć się resztą!
Dzięki naszej szerokiej wiedzy specjalistycznej, różnorodnym umiejętnościom i rozległej sieci kontaktów możemy zapewnić wyjątkową opiekę i zagwarantować, że Twój pupil jest zawsze w najlepszych rękach.
Ponad 11 milionów właścicieli zwierząt wybrało zooplus jako zaufanego partnera, który zaspokaja wszystkie potrzeby ich pupili. Wierzymy, że w ubiegłym roku przynieśliśmy radość i szczęście ponad 7 milionom kotów, prawie 4 milionom psów i niezliczonym gryzoniom, ptakom, rybom i koniom.
Zdecydowane zaangażowanie w pomoc pokrzywdzonym zwierzętom i ludziom pozwoliło nam przekazać ponad 1,6 miliona euro na cele charytatywne w 2023 roku.
Program lojalnościowy zooPunkty umożliwia naszym klientom bezpośredni wkład w dobrostan zwierząt poprzez przekazywanie punktów lojalnościowych schroniskom i organizacjom zajmującym się dobrostanem zwierząt. Dzięki niesamowitemu wsparciu naszych klientów przekazaliśmy ponad 1,2 miliona euro około 125 organizacjom.
Nasze zespoły udowodniły swoje zaangażowanie społeczne poprzez różne zadania wolontariackie, chętnie poświęcając swój czas i energię.
Podczas wizyt w schronisku poświęciliśmy wiele czasu i wysiłku, sprzątając boksy dla psów, montując nowe drapaki, przycinając drzewa w ogrodzie czy wyprowadzając na spacer schroniskowe psy. I oczywiście dotrzymywaliśmy towarzystwa zwierzakom na miejscu, gdy wciąż czekały na swoje przyszłe domy.
Staramy się holistycznie podchodzić do zmniejszania naszego śladu węglowego poprzez szczegółowe pomiary, redukcję emisji we wszystkich obszarach naszej działalności biznesowej i kompensację emisji poprzez projekty ochrony klimatu.
Mierzymy nasz ślad węglowy zgodnie ze standardami Protokołu Gazów Cieplarnianych (GHG), co daje nam jasny pogląd, na którym etapie naszej działalności emitujemy najwięcej gazów cieplarnianych. Ponad 95% naszych emisji pochodzi z łańcucha dostaw, głównie z produkcji i transportu sprzedawanych przez nas produktów.¹
¹ Najnowsze obliczenia bazują na danych z 2022 roku.
² Całe portfolio naszych projektów można znaleźć tutaj.
W internetowym handlu detalicznym gospodarka o obiegu zamkniętym jest kluczowym czynnikiem w zrównoważonych praktykach biznesowych. Zmniejszamy nasz ślad ekologiczny poprzez redukcję zużycia materiałów oraz ich ponowne wykorzystanie i recykling. Pozwala nam to unikać niegospodarności i jednocześnie chronić ograniczone zasoby.
Zastosowanie innowacyjnych technologii w logistyce magazynowej pomogło w znacznym stopniu zmniejszyć ilość materiału wykorzystywanego do pakowania. Przykładowo, zmniejszyliśmy zużycie taśmy klejącej o 15%, a materiału wypełniającego o ponad 20%.
W zooplus głęboko wierzymy, że zróżnicowana kadra pracownicza o różnych korzeniach i perspektywach sprzyja kulturze kreatywności i innowacyjności. Dlatego przywiązujemy dużą wagę do tworzenia środowiska sprzyjającego integracji wszystkich pracowników.
Jesteśmy bardzo dumni z tego, że już teraz możemy pochwalić się zrównoważonym stosunkiem liczby kobiet do liczby mężczyzn wśród naszych pracowników: 50% naszych pracowników to kobiety. Silna obecność kobiet na stanowiskach kierowniczych w zooplus, z ogólnym udziałem 40%, jest również dowodem naszego zaangażowania na rzecz równych szans.
Przywiązujemy również dużą wagę do różnorodności kulturowej, ponieważ 1200 naszych pracowników reprezentuje 74 różne narodowości.
Członkowie wewnętrznej inicjatywy zoofemme na rzecz awansu kobiet ciężko pracują, obalić status quo równouprawnienia kobiet.
Dzięki ogromnej pasji i dobrowolnemu zaangażowaniu założycieli i ambasadorów zoofemme, grupa w 2023 roku osiągnęła imponujące wyniki. Z wielkim sukcesem zorganizowano łącznie 8 różnych wydarzeń, na przykład wydarzenia networkingowe, programy dokształcania przeznaczone specjalnie dla kobiet, inspirujące prelekcje wybitnych kobiet na stanowiskach kierowniczych oraz udział w targach pracy herCAREER.
Prowadzona przez pracowników wewnętrzna organizacja LGBTQ, Pride in the zoo, intensywnie pracuje, aby promować prawa osób LGBTQ+. Zespół zorganizował różne wydarzenia w naszych biurach, aby promować integrację i podkreślać znaczenie różnorodności.
Ponadto współpracujemy z organizacjami LGBTQ+, takimi jak Hosi Vienna, i wdrożyliśmy wewnętrzną politykę antydyskryminacyjną, aby zapewnić bezpieczne i przyjazne środowisko dla wszystkich.
Przygotowany przez nas Raport zrównoważonego rozwoju 2023 w przejrzysty sposób pokazuje, w jaki sposób i w jakich obszarach niestrudzenie przejmujemy odpowiedzialność społeczną i środowiskową. Chociaż jesteśmy dumni z naszego wkładu i wyników, wiemy, że zawsze możemy zrobić więcej. Dlatego zachęcamy do śledzenia podejmowanych przez nas inicjatyw.
Na nadchodzące lata mamy wiele planów, począwszy od konsekwentnej kontynuacji wsparcia udzielanego organizacjom zajmującym się dobrostanem zwierząt, co stanowi kamień węgielny naszych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Oprócz autentycznego zaangażowania w dobrostan zwierząt, chcemy położyć jeszcze większy nacisk na promowanie różnorodnego i integracyjnego środowiska, w którym każdy może czuć się ceniony i szanowany.
Aby wywiązać się z naszych obowiązków względem środowiska, rozpoczęliśmy ocenę celów redukcji emisji CO2, które są zgodne z porozumieniem paryskim. W ten sposób chcemy przyspieszyć nasze wysiłki na rzecz dekarbonizacji. Obejmuje to również rozwój energii odnawialnej, poprawę wydajności w IT i logistyce, a także rozszerzenie praktyk obiegu zamkniętego w przygotowaniu opakowań wysyłkowych.
Zarówno dekarbonizacja, jak i gospodarka o obiegu zamkniętym odgrywają kluczową rolę w poszerzaniu oferty produktów tworzonych w zrównoważony sposób – od roślinnych żwirków dla kotów, przez wegetariańską żywność i przekąski, po zabawki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Jesteśmy przekonani, że razem możemy mieć pozytywny wpływ na środowisko – dla dobra zwierząt, ludzi i środowiska.